De laatste voorbereidingen! - Reisverslag uit Woubrugge, Nederland van Tom Dijk - WaarBenJij.nu De laatste voorbereidingen! - Reisverslag uit Woubrugge, Nederland van Tom Dijk - WaarBenJij.nu

De laatste voorbereidingen!

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

17 Januari 2014 | Nederland, Woubrugge

Goedenavond en welkom op mijn blog!

Het is weekend en dat betekent dat ik eindelijk even de tijd heb om een degelijke waarbenjij.nu op te zetten. Op deze manier wil ik vanuit verre oorden zoveel mogelijk contact houden met jullie. Nu zit ik nog in Nederland maar inmiddels begint de tijd te dringen en duurt het nog maar een kleine drie weken voordat ik vertrek naar de andere kant van de wereld en de spanning bouwt naarmate de tijd vordert lekker op.

Laat ik nog even een samenvatting geven van wat ik allemaal van plan ben in de aanstaande vier maanden. Op 6 februari vertrek ik om 12:25 uur vanaf Schiphol richting Hong Kong om daar na 11,5 uur te landen. Dan moet ik mezelf zo'n 8 uur zien te vermaken op het vliegveld daar, want daarna vlieg ik door naar Auckland in Nieuw-Zeeland. Uiteindelijk kom ik daar als alles goed gaat op 8 februari om 7:30 uur lokale tijd aan. Dan begint mijn reis pas echt. Ik zal 2 maanden lang met de bus over het Noorder- en Zuider-Eiland rondtrekken en genieten van alles wat het land me te bieden heeft. Het enige wat ik van tevoren heb vastgelegd is een duikcursus in het noorden, dus hoe de rest van mijn tijd daar zal worden ingevuld staat nog helemaal open.

Wel zal ik ervoor moeten zorgen om op 6 april weer op het vliegveld van Auckland te staan, omdat ik dan doorvlieg naar de Fiji-eilanden, die ook wel worden vergeleken met het paradijs. Ik ben zeer benieuwd. In een week tijd zal ik drie van de vele eilanden aandoen om mezelf op te laden voor mijn volgende bestemming: Australië!

Ik blijf daar 6 weken en dat is niet genoeg om heel Australië door te trekken, dus ik heb ervoor gekozen om de oostkust langs te gaan, een populaire route voor backpackers. Ik zal vertrekken vanuit het zuidelijke Melbourne en het plan is dat ik 6 weken later in het noordelijke Cairns ben beland. Net als bij Nieuw-Zeeland is de tussenliggende periode nog niet erg specifiek ingevuld en laat ik het nog lekker open tot ik daar ben.

Mijn laatste bestemming is Bali en het nabijgelegen Lombok. Ik verblijf hier twee weken en wat ik precies ga doen daar is mij ook nog niet echt bekend, al zit een duiktripje bij de Gili eilanden er dik in.

Dat is mijn reis in vogelvlucht. Het schrijven erover maakt me al erg enthousiast (dus vandaar dat het toch nog een aardig stukje tekst is geworden) en ik kan dan ook niet wachten om op het vliegtuig te springen. Als je dit leest vanuit een link op facebook dan kun je er ook voor kiezen om van elk van mijn verslagen een mail te ontvangen. Ergens onder dit verslag is daar als het goed is een knop voor.

Dat was het even voor nu. Ik ga weer verder met de laatste voorbereidingen. Ik hou jullie op de hoogte!

Tom

  • 17 Januari 2014 - 20:43

    Joop En Anja:

    Beste Tom,

    wij wensen jouw heel plezier met je reis! Ik hoop voor je dat je verwachtingen uitkomen en da je de tijd van je leven zult hebben! Heel veel plezier en natuurlijk een goede en voorspoedige reis!

  • 17 Januari 2014 - 21:19

    Joke:

    Hoi Tom,
    Wat je schrijft: het gaat allemaal wel erg dichtbij komen nu..... Je bent je (tussen je lange werkdagen door) erg goed aan het voorbereiden , dus ik denk dat je er het maximale uit gaat halen! Leuk dat je van plan bent ons via een blog op de hoogte te houden van je avonturen; beleven we er op afstand wat van mee ;-)
    Succes met de laatste stappen die je nog zetten moet.

  • 17 Januari 2014 - 23:27

    Je Bro:

    Tsja, het is niet veel gegeven, maar ik kan uit ervaring spreken...

    Ik weet wat voor uitdaging je aan gaat, maar ook wat voor enorme levensverreiking je aan gaat. Ik weet zeker dat je als mens enorm zult groeien, naast dar je enkele landen van je dromen zult bezoeken. zoals de mannen bij de ricky gervais show zeggen: travelling broadens the mind. Ik ben enorm jaloers, 2 maanden Nieuw-Zeeland (of emigreren) zou voor iedereen de ultieme vakantiebestemming moeten zijn. Je zult hopelijk leren dat werken onder je niveau uiteindelijk alles waard is als je daarmee je dromen kunt verwezenlijken!

    Maak je niet teveel zorgen over wat je wel en niet mee hebt, je kunt alles daar nog kopen.

    Ga genieten van de ultieme vrijheid nu het nog kan, je leeft maar een keer.

    Ik heb een hekel aan mensen die het zeggen, maar in dit geval (en op ziin plaats): YOLO!

    Enjoy bro!


  • 17 Januari 2014 - 23:50

    Marloes:

    Lieve broer,

    Daar ga je dan bijna! Het komt nu toch wel echt enorm dichtbij. Spannend! Ik weet zeker dat dit een onvergetelijke en super toffe ervaring gaat worden. Ik ga je missen, maar ik vind het enorm stoer en dapper dat je het avontuur gaat opzoeken en de uitdaging aangaat!

    Succes met de laatste dingen en tot snel!

    Liefs!

  • 18 Januari 2014 - 12:17

    Paps:

    Hey Tom,

    Wat mooi dat ook jij de uitdaging aangaat om de wereld in te trekken.
    Ik denk dat het een grote stap voorwaarts in je eigen ontwikkeling gaat worden.
    Je bent al gewend om veel zaken zelf te regelen (zie voorbereiding), maar dit is nog vanuit de veilige thuissituatie. Nu ga je dat waarmaken in den vreemde.
    Knap dat je zelf het geld bij elkaar gewerkt hebt en dat je dat op deze mooie manier gaat gebruiken.
    Nu kan het, dus doen !!!
    Via Ruud weet je dat je bestemmingen zeer de moeite waard zijn.
    Je start zal je brengen op de mooiste locaties van Lord of the Rings en The Hobbit.
    Wat je gelezen en in films gezien hebt, gaat nu werkelijkheid worden.
    Een begin om naar uit te zien.
    Ik wens je alle plezier op je reis, maar als eerste natuurlijk een veilige reis en een goede aankomst !

    Groet Paps.

    p.s. Fijn dat ik je via je blog kan volgen. Dat ga ik zeker doen !


  • 19 Januari 2014 - 20:14

    Irene:

    Lieve Tom,
    Veel geluk en plezier alvast. Nog maar drie weken, oeh la la. Ik ga je volgen!
    Dikke zoen uut Arnhem,
    Irene

  • 22 Januari 2014 - 00:10

    Leo:

    Hallo Tom,

    Een fijne reis. NZ is ons bekend en zeer de moeite waard.
    Wij willen binnenkort naar Australië dus zijn zeer benieuwd naar jouw ervaringen.
    Nog een tip: ik heb ook een keer een lange stop in Hong Kong gemaakt en ben toen vanaf het (oude) vliegveld de stad in geweest. Gewoon sfeer proeven! Dit is een zeer mooie ervaring geweest, kruispunt van het verre oosten en de westerse cultuur.

    Leo en Femmie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Welkom op mijn profiel! Hier houd ik jullie op de hoogte over mijn avonturen op mijn lange reis!

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 12073

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 10 Juni 2014

Backpacken door Oceanië

Landen bezocht: