And we're off! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Tom Dijk - WaarBenJij.nu And we're off! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Tom Dijk - WaarBenJij.nu

And we're off!

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

07 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Beste allemaal,

Twee dagen geleden (voor jullie nog 1 dag geleden) was het dan zover: ik vertrok eindelijk vanaf Schiphol naar Hong Kong en van daar naar Auckland in Nieuw-Zeeland. In Auckland ben ik nu net aangekomen en het is hier een aangename temperatuur (zo'n 21 graden), maar het is wel erg bewolkt.

Maar laat ik eerst een paar dagen terug gaan. Ik wil iedereen namelijk graag ook via deze weg nog heel erg bedanken voor zijn of haar aanwezigheid op de briljante surpriseparty van een week geleden. Met name de organisatoren Jeroen en mijn eigen moedertje verdienen hier alle lof! Ik ben hierdoor met nog meer vertrouwen vertrokken.

Het maakte het daardoor wel zwaarder toen ik op 6 februari daadwerkelijk vertrok. Ik was me al zo lang aan het voorbereiden en toen was het opeens zo ver. Toen ik door de gate liep wist ik dat het avontuur eindelijk echt was begonnen! Gelukkig zijn alle vluchten zonder problemen verlopen. De eerste vlucht was er eentje van ruim 11 uur en ik was dan ook erg blij dat ik deze vlucht naast een aardige meid uit de Filipijnen zat. We hebben veel over duiken kunnen praten, omdat zij zelf duikles geeft in de Filipijnen. De tijd vloog dan ook voorbij. Eigenlijk wilde ik ook Hong Kong nog even in (de stad), maar omdat ik alweer te ver was doorgelopen op het vliegveld mocht dat niet meer. Helaas, maar ook weer niet zo erg, want ik kon op het vliegveld met gratis wifi weer wat dingen voor de rest van mijn reis regelen.

De vlucht naar Auckland was er ook eentje van 11 uur en deze vlucht zat ik naast een Indiase jongen die ging studeren in Wellington. We hadden echter een stuk minder om over te praten en ik heb daarom vooral films gekeken tijdens die vlucht.

En nu zit ik dus in Auckland! Het leven in een hostel is nog even wennen, maar dat komt vast vanzelf goed. Het is hier nu bijna 11 uur 's morgens en dus precies 12 uur verschil met Nederland. Het begint al aardig op te warmen en ik ga nu dus maar snel de stad in. Even verkennen, maar me vooral niet te druk maken, want ik heb maar weinig geslapen de afgelopen dagen.

Groeten,
Tom

Jullie horen snel weer van me!

  • 07 Februari 2014 - 23:35

    Mams:

    Ha die Tom,
    Vannacht om 00.43 uur schrok ik wakker. Een blik op de wekker en ik dacht: "Goh, nog geen smsje van Tom uit Hong Kong...." Drie minuten later kwám dat smsje! Dat moet toch telepathie of zoiets zijn hè?! Goede berichten, dus gelijk weer in slaap gevallen. Vandaag waren de kleuters (en hun ouders) heel belangstellend: het was bekend waarom ik er gisteren niet was. De wereldbol (een nieuwe, van Bedirh., om jou te kunnen volgen... je maakt wat los bij die kinderen!) erbij en tja.... meester Tom is toch wel érg ver weg! Genieten hoor..... Net zoals jij zal doen in Nieuw-Zeeland. Ik ga nu lekker naar bed (23.30 uur) en ik wens je een prettig verblijf toe in Auckland! Mochten we geen contact meer kunnen hebben op korte termijn: heel veel plezier met duiken!!! Lieve groetjes van mij.

  • 08 Februari 2014 - 01:11

    Tom Dijkstra:

    Superveel plezier Tom! Ben benieuwd naar al je verhalen die komen gaan. Hopelijk kun je ons een beetje op de hoogte houden. Zo niet, dan hoor ik het wel wanneer je hier bent. Hoe dan ook, ik weet wel zeker dat je er enorm van zal gaan genieten.

    Groeten Tom

  • 08 Februari 2014 - 09:12

    Paps:

    Hey Tom,

    Wat mooi om te lezen dat alles goed is gegaan met je vluchten.
    Ik kan me voorstellen dat je reis echt begint, wanneer je door de gate loopt.
    Ik had ook het gevoel Op Schiphol dat je er echt klaar voor was, dus dat gaf bij mij ook het vertrouwen dat het allemaal goed zou gaan komen.
    Ik vond het een mooi afscheid zo samen.
    Nu ben je er echt ! Ik verwacht dat Nieuw Zeeland een topper voor je gaat worden.
    Gisteren met de klas de kaart van de wereld bekeken en aangegeven hoe jouw reis zou verlopen.
    De kinderen waren onder de indruk en wilden van alles weten.
    Ik ben trots dat je dit avontuur bent aangegaan en ik hoop dat je met volle teugen gaat genieten.

    Ik zie net in de krant dat het zo'n 23 graden is bij jou, dus ook dat zit goed.
    Hier is het weer behoorlijk aan het regenen, dus geniet maar van jouw weertje !

    Groet paps

  • 08 Februari 2014 - 10:01

    Wim Van Dijk:

    Hoi To, wat een mooi avontuur! Ik wens je veel mooie ervaringen en ga je volgen!

    Wim van dijk.

  • 08 Februari 2014 - 12:34

    Tineke Huigsloot:

    Hoi Tom,
    Wat leuk om te lezen over jouw eerste dagen. Wij gaan je zeker volgen in Oude Wetering!
    Heel veel plezier en hartelijke groeten van ons allemaal.

  • 08 Februari 2014 - 13:21

    Marjo Klein:

    Tom, veel plezier op je mooie reis.
    Groeten, Marjo

  • 08 Februari 2014 - 14:15

    Irene Cournil:

    Veel plezier! XX

  • 08 Februari 2014 - 15:02

    Mieke:

    Dit is n goed begin. Een prima start voor dit avontuur!
    Gr. Mieke

  • 08 Februari 2014 - 19:00

    Corry Titshof:

    Hallo Tom,
    Dat is in ieder geval goed voor pap en mam te horen dat Auckland bereikt is. Wij kregen dan ook direct een smsje. Wij vonden het weer fijn om nu bij jouw afscheid op Schiphol te zijn en zullen je blijven volgen. Geniet van dit avontuur en wij wensen je daarbij veel succes! Gr. Corry

  • 09 Februari 2014 - 13:39

    Eelco:

    Hoi neef! Goed om te horen dat je relaxte vluchten heb gehad, ben benieuwd naar je volgende blog :) Have fun!

  • 09 Februari 2014 - 17:06

    Astrid En Wout :

    Hallo Tom,
    Leuk dat we al bericht van je hebben gekregen. Fijn dat de reis goed gegaan is.
    Genieten maar. Wij zijn benieuwd naar je volgende verhalen.
    gr. Wout en Astrid

  • 11 Februari 2014 - 12:43

    Anke En Rainer:

    Hallo Tom. Net heb ik je moeder gesproken. Zij vertelde dat ze met jou lange tijd aan het bellen was geweest. Ze was trots op je. Jou eerste verslag vonden wij ook erg leuk. We wachten vol spanning op de volgende. Tom geniet met volle teugen van je reis. Groetjes van Rainer en Anke

  • 11 Februari 2014 - 15:54

    Mark Vobornik:

    Geniet van al je avonturen!

  • 12 Februari 2014 - 17:22

    Emmie:

    Hey Tom, Dat valt mee zeg, 22 vlieguren, wij hadden er toen 28. Fijn dat je goed bent aangekomen genieten nu.Emmie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Welkom op mijn profiel! Hier houd ik jullie op de hoogte over mijn avonturen op mijn lange reis!

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 12084

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 10 Juni 2014

Backpacken door Oceanië

Landen bezocht: